środa, 20 kwietnia 2016

Co jest w życiu najpiękniejsze?

Wpisując takie hasło w google, wyskakuje mi piosenka "w życiu piękne są tylko chwile". Nie zamierzam tego kwestionować, ale nie będzie o tym teraz. Dzisiaj o ludziach, różnorodności na świecie i o fakcie, dlaczego fajne jest to, że każdy z nas jest inny. 

Ale zacznijmy od początku. Przymierzyłam sukienkę w której kiedyś nie mogłam się dopiąć. Ku mojej radości leżała idealnie, nie musiałam wstrzymywać oddechu, mogłam się w niej schylić i nawet szwy nie puściły. Z radością pochwaliłam się tym przyjaciółkom. Oprócz gratulacji, usłyszałam ciekawe odpowiedzi. 

- Ja to bym się ucieszyła, gdyby na mnie jakaś sukienka okazała się za mała. 
- A ja tam się cieszę, gdy sukienka ciągle tak samo pasuje. 
- A ja gdy sięga mi przynajmniej do połowy ud. 

Zastanowiłam się chwilę nad tym. Każda z nas wygląda inaczej, ale się przyjaźnimy. Pomyślałam o tym, że każdy z nas ma inne priorytety, każdy z nas wygląda inaczej, każdy z nas jest inny. Jedni są wysocy, inni niscy, grubi, chudzi, wysportowani, z długimi włosami, krótkimi, blond, czy rudymi. Jedni mają ciemną karnację, drudzy przypominają bardziej ścianę niż człowieka. Chodzą ubrani w dresy, sukienki czy jeansy. Czy to nas szufladkuje na gorszych i lepszych? Na pewno różni, jednak nie powinno dzielić. 

Stańmy się jak dzieci.
Nie pamiętam gdzie, ale słyszałam ostatnio wspaniałe zdanie: Dla dzieci, pojęcia gruby czy chudy są tylko i wyłącznie pojęciami opisującymi, a nie wartościującymi. Też powinniśmy być jak dzieci. 

I z tym się zgodzę. Bo jak wygląd może sprawiać, że człowiek wydaje nam się lepszy czy gorszy? Jak to może ludzi wartościować? Dlaczego my, na podstawie wyglądu oceniamy ludzi?

Oczywiście już pisałam Wam o tym, że Wygląd ma znaczenie. Nadal uważam, że ma, i że ludzie za bardzo szufladkują ludzi ze względu na wygląd. Jednak tak nie powinno być. Przecież to, że jesteśmy różni, sprawia że życie nie jest nudne. Zacznijmy malutkie zmiany od swojego postrzegania innych, a życie będzie lepsze. ;)

1 komentarz: