wtorek, 10 marca 2015

Dlaczego blondynki są głupie?

Kto mógł tak źle zaparkować? Pewnie jakaś blondynka. Ten facet w obcisłych spodniach na pewno jest gejem, a każdy polak to złodziej. Proszę Państwa witamy w świecie stereotypem budowanym.
Żyjemy w czasach, gdzie na każdym kroku spotykamy się z opiniami wygłoszonymi na podstawie stereotypów. Nie patrzymy na osobowość człowieka, tylko na jego pracę, ubiór, wygląd, kolor skóry czy narodowość.

BLONDYNKI
Stereotyp blondynek jest znany wszędzie. Kobieta z blond włosami nie może być inteligentna. Powstało o tym wiele kawałów, które dowodzą, jakie to blondynki są głupie. Jedyny plus to taki, że gdy coś zrobi źle, to może winę zrzucić na kolor włosów.

POLAK TO ALKOHOLIK
Stereotyp ten jest budowany przez Polskie społeczeństwo. "Dawka śmiertelna: 3,5 promila. Nie dotyczy Polaków i Rosjan". Sama osobiście znam wiele Polaków, którzy nie piją alkoholu.

KOBIETY SĄ SŁABE I NIE UMIEJĄ PROWADZIĆ SAMOCHODU
Kolejna bzdura. Dziś siedząc na izbie przyjęć, na oddział weszła kobieta - ratownik medyczny. Nie dość, że miała dużo siły, aby pracować w karetce (przy wypadkach), do tego jeszcze ją prowadziła!

TATUAŻ
Gdy ktoś ma tatuaż, musi (musiał) być kryminalistą. Przecież nawet słodkie zwierzaczki są tatuowane w jakimś gangu.

TEŚCIOWA
Każda teściowa to jędza. Choćby była najmilszą osobą pod słońcem, nie dogadasz się z nią, bo dla Ciebie będzie jędzą.

FACET MYŚLI TYLKO O JEDNYM
Dla faceta nie liczy się tylko jedno. Czasem pomyśli też o jedzeniu czy spaniu.

Czasem stereotypy mogą zniszczyć komuś życie. Za przykład wezmę człowieka leżącego na ulicy. Nie będzie wyglądał na bogatego więc "pewnie jest najebany". On może być chory.

Nie możesz kierować się w życiu zasadą "bo każdy..". Wszyscy jesteśmy inni i nikt nie chce być postrzegany przez pryzmat stereotypu. Łam uprzedzenia!


7 komentarzy:

  1. Zgadzam się z tym i nie dlatego, że jestem blondynką. Po prostu nie rozumiem dlaczego ludzie oceniają innych po wyglądzie, kolorze skóry, narodowości ubiorze. Może tak jest łatwiej? Jest to bez sensu...

    http://oliwwiaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ludzie są zbyt leniwi, aby spojrzeć na innych inaczej, aby ich poznać. ;)

      Usuń
  2. Masz rację te stereotypy nie są dobre człowiek może umrzeć a nikt mu nie pomoże bo jest narąbany na co schodzi ten świat ?
    http://martynaa-bllog.blogspot.com/ Zapraszam :) obserwacje i komentarze są odwzajemniane ale nie obs za obs :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę fajny blog! Bardzo mi się podoba, obserwuje!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z tobą. Stereotypy są głupie, a ludzie jeszcze bardziej, bo w nie wierzą :/

    justyna-and-natalia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja się zdecydowanie nie zgadzam! Sama jestem blondynką. I wydaje mi się, że przeczę wszystkim stereotypom. Ale jak coś mi nie wychodzi to zawsze zwalam na kolor włosów xd

    http://to-read-or-not-to-read.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja tam myślę, że do wszystkiego trzeba podchodzić z odrobiną dystansu :) Zawsze znajdą się przypadki które potwierdzą, ale i też zaprzeczą konkretnej regule. Ja mam to szczęście, że moja przyszła teściowa jest NAPRAWDĘ bardzo miłą kobietą, no chyba że po ślubie wszystko się zmieni i stanie się potworem haha :D

    OdpowiedzUsuń